Kastrup Boldklub er kommet på Team Rynkeby-trøjen

/ Thomas Jul og Hulda Zober
23. maj 2023 kl. 14:34
Kastrup Boldklubs logo bliver nu vist rundt på de danske landeveje..., og i Paris!

Team Rynkeby er internationale velgørenhedscykelhold, der hvert år cykler til Paris til fordel for børn med kritiske sygdomme. Team Rynkeby startede i Danmark i 2002, og består i dag af 2.026 motionscykelryttere og 538 hjælpere fordelt på 62 lokale hold i 9 lande.

Fra Danmark cykler forskellige hold ca. 1.200 km til Paris på 7-8 dage. I Danmark samler Team Rynkeby ind til to organisationer: Børnecancerfonden og Børnelungefonden. I 2022 kunne Danmark alene donere 28.943.045 millioner kroner til formålet.

Kastrup Boldklub har i 3 år bidraget til det støtteværdige formål, og skal i 2023 gentage succesen. ”Det har vi valgt at gøre fordi vi føler med de børnefamilier, der bliver ramt af kritisk sygdom. Vores forening er kendetegnet ved vores sociale engagement og vilje til at bidrage til fællesskabet. Vi giver med glæde lidt tilbage ved at støtte det gode formål”, udtaler formand for Kastrup Boldklub, Thomas Jul.

Sidste år løb vores medlemmer – børn og voksne – i en sådan grad, at Kastrup Boldklubs logo nu er kommet med på den gule Team Rynkeby-trøje. Vi samlede 50.000 kroner ind til børn med kritiske sygdomme, og det giver en plads på trøjen.

På billedet ses en stolt formand, Thomas Jul og bestyrelsesmedlem Sanne Kierkegaard med den gule trøje med Kastrup Boldklubs logo foran klubhuset på Røllikevej.

I år løber vi for den gode sag onsdag den 30. august.