De store priser for fodboldåret 2022/2023 er nu uddelt

/ Christian Theilgaard og Hulda Zober Holm
07. september 2023 kl. 15:32
Årets ildsjæl, årets træner, årets Kastrupdreng og Kastruppige er fundet:)

Kastrup Boldklub har hyldet hverdagens helte for sæsonen 2022/2023

Traditionen tro har Kastrup Boldklub kåret årets Kastrup-pige, årets Kastrup-dreng, årets træner/leder og årets ildsjæl. Det skete op til sommerferien.

Der er altid en vis spænding forbundet med afsløringen af de 4 personer, der løber med titlen i hver sin kategori.

Blandt ca. 650 aktive medlemmer skulle vi finde årets Kastrup-pige og årets Kastrup-dreng.

Årets Kastrup-pige

Årets Kastrup-pige blev Chili Andersen Bjarkholm født i 2009. Chili har spillet fodbold i Kastrup Boldklub siden 2020. Om Chili blev der sagt følgende:

Det er en pige som er meget dedikeret til sin sport. Blandt mange sportsgrene har hun valgt at fokusere på fodbold, og det er hendes trænere og holdkammerater glade for. Hun udstråler nemlig altid positiv energi, og så er hun tilmed et sjovt og underholdende bekendtskab.

Chili går forrest, når der skal uddeles roser til holdkammeraterne. Hun har spillet kampe for både U14 og U16 i denne sæson, hvilket i sig selv er lidt af en bedrift. Der sker altid noget når hun har bolden. Hun scorer mange mål og går forrest i rigtig mange ting.

Hun stiller krav til sig selv, og hun er i rivende udvikling, hvilket er en fornøjelse at se.

Årets Kastrup-dreng

Årets Kastrup-dreng blev Valdemar Møller Thomsen født i 2011. Valdemar har spillet fodbold i Kastrup Boldklub siden 2018. Om Valdemar blev der sagt følgende:

Det er en dreng der bruger meget tid i klubben. Det gælder også når det er andre hold der spiller kampe, og når der er arrangementer i klubben.

Årets træner/leder

Årets træner er Mohamed Lamine Diarra (Momo).

På 2 år har Momo formået at vende et hold med 12 drenge til et velfungerende hold med 35 begejstrede drenge.

Momo har en høj fodbold-intelligens og unikke fodboldfærdigheder. Hans kvalitet i træningen er høj. Han har spillet i ungdomsakademiet i Paris Saint-Germain F.C. og været professionel fodboldspiller i danske klubber.

Det der gør Momo til noget særligt, er hans evner til at favne drengene uanset deres baggrund og niveau. Selvom Momo står alene med 35-40 drenge, får han det bedste ud af spillerne i øvelserne. Det kræver et stort overblik som ene træner at facilitere træning for så mange børn. Der er ingen tvivl om at Momo er et forbillede for drengene.

Momo er et behageligt menneske; rolig, sympatisk og ydmyg. Momo er samtidig ambitiøs, og til september har han færdiggjort UEFAs C-licens.

Årets ildsjæl

Årets ildsjæl er Jacob Magaard.

Jacob er utrolig hjælpsom, og han stiller stort set altid op. Han hjælper jer spillere. Hans medmenneskelighed gør, at han er opmærksom på hvad der foregår i truppen. Han har en dejlig skæv form for humor.

Det er så fortjent at han bliver årets ildsjæl.

Stort tillykke til jer alle fire med de flotte titler :-)

Mvh. klubbens bestyrelse og ansatte